boczkiem Panowie, boczkiem...

2.11.08

Dziś bez zbędnego gadania podaję przepis na kolejny smaczny i szybki makaron.

Farfalle z boczkiem i sosem pomidorowym
na 2 osoby

  • boczek wędzony (tutaj niestety nie umiem powiedzieć ile, bo brałam na oko, tyle ile znalazłam w zamrażalniku)
  • 1 mała cebula lub 1/2 dużej
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 op. przecieru pomidorowego
  • oregano, pieprz sól
  • makaron
  • oliwa
Wstawić wodę na makaron, a gdy się zagotuje wrzucić doń kluchy. Boczek pokroić na cienkie płatki (najlepiej kroi się zamrożony uprzednio boczek) lub na niezbyt duże kawałki. Cebulę posiekać i razem z boczkiem wrzucić na kapkę rozgrzanej oliwy. Wycisnąć czosnek (albo drobno posiekać i dorzucić) i smażyć wszystko, aż z boczku wytopi się tłuszcz, a cebula się zeszkli. Dodać przecier pomidorowy i doprawić, jak kto woli. Ja nie wyobrażam sobie sosu pomidorowefgo bez oregano, wiec sypię go chojnie. Odcedzić ugotowany makaron, potraktować sosem i na koniec posypać dużą ilością sera.

Sos był dla mnie trochę mało kwaskowy, więc użyłam też odrobiny octu. Wyszedł naprawdę bardzo fajny, aromatyczny obiad.

Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.