śledzik na świąteczne dni

23.12.08

Śledź pod pierzynką za mną chodził odkąd go spróbowałam na jakiejś imprezie. Po jakimś czasie zaczęłam przeszukiwać książki i sieć w poszukiwaniu idealnego przepisu, ale ku mojemu zaskoczeniu większość propozycji na tego śledzia była z marchewką albo w jakimś zupełnie nie przystającym zestawie składników. Wreszcie zdecydowałam się (rok temu) wykonać tę potrawę miksując moje wspomnienie czy też wyobrażenie, jak powinno wyglądać, z przepisem z "Kuchni kresowej" Małgorzaty Caprari na grodzieńskiego "Śledzia pod pierzynką". Co tu dużo mówić, wyszło świetnie, o czym świadczą liczne tegoroczne prośby o powtórkę.

Śledź pod pierzynką
(składniki na małą miskę)
  • 3-4 ugotowane ziemniaki
  • 3 ugotowane buraki (obrać po ugotowaniu, przed wyszorować)
  • 1-2 cebule
  • 3-4 śledzie ala Matjas
  • 3-4 ogórki kiszone
  • 2 jajka gotowane na twardo
  • 1 duży majonez
  • pieprz
Ugotować ziemniaki, buraki i jajka. Ziemniaki pokroić na plasterki, a resztę w kostkę. W szklanej misce układać kolejne warstwy: ziemniaki, śledzie, cebula, warstwa majonezu, buraki, białko jajka, ogórki (można jeszcze trochę cebulki na to rzucić) i drugą warstwę majonezu, tak by wszystko przykryła. Na koniec przez sito przetrzeć żółtka. Każdą warstwę (poza ostatnią, majonezową) potraktować solidnie pieprzem. Zostawić w lodówce na noc, albo chociaż kilka godzin. Mhmm, pyszności....


Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 19.XII.2008 - 03.I.2009

Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.