mini tort

12.2.09

Lubemu stuknął kolejny roczek, więc postanowiłam uszczęśliwić go tortem. Cóż, to moja druga próba tortowa, więc nie było idealnie, ale najważniejsze, że wyszedł całkiem smakowity. Największy błąd jaki popełniłam, to fakt, że (przyzwyczajona do przygotowania ciast kruchych) machnęłam wszystkie składniki razem i dopiero zaczęłam je miksować. I niestety biszkopt mi opadł. Dopiero po fakcie zostałam poinformowana, że najpierw trzeba dobrze zmiksować jajka z cukrem, a potem szybko wymieszać z mąką.

Skutkiem mego niedopatrzenia biszkopt dał się przeciąć tylko na pół, zatem wysmarowałam go naraz dżemem z czarnej porzeczki i kremem czekoladowo-kawowym. I też było smacznie :)

Tort kawowo-czekoladowy

Biszkopt
  • 150g mąki pszennej
  • 50g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 200g cukru
  • 4 łyżki wody
Jajka z cukrem i wodą dokładnie zmiksować (tak z 5 min). Dosypać obie mąki (najlepiej przez sitko) oraz proszek do pieczenia. Dokładnie i szybko wymieszać i wlać do natłuszczonej tortownicy. Piec w temp. 180 st. C ok 30 min. Po wyłączeniu piekarnika można zostawić biszkopt jeszcze w stygnącym piekarniku.

Krem
  • 250g masła
  • 250ml mleka
  • 1/2 paczki budyniu czekoladowego z cukrem (jeśli jest bez cukru to trzeba jeszcze dodać osobno ok 5 łyżek cukru)
  • 4-5 łyżeczek kawy rozpuszczalnej
  • 3 łyżki spirytusu
Ugotować budyń wg wskazań na opakowaniu. Zdjąć z ognia kiedy zacznie gęstnieć. Zalać kawę niewielką ilością gorącej wody. Zmiksować masło i powoli do niego dodawać przestudzony budyń (cały czas miksując). Następnie dodać kawę i spirytus - wymieszać.

Biszkopt przekroić (za pomocą dużego noża, nitki lub specjalnej piłki - co kto ma) na 3 części (skroić też górne wybrzuszenie jeśli się zanadto spiekło). Pierwszy krążek posmarować cienką warstwą kremu i dość grubą warstwą dżemu porzeczkowego (lub innego kwaskowego), przykryć drugim krążkiem; tenże posmarować grubą warstwą kremu, przykryć trzecim krążkiem; resztą kremu posmarować wierzch i boki. Przyozdobić wg gustu i umiejętności ;).



Zobacz także

1 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.