skuś się na kuskus

31.8.09

W internecie funkcjonuje jako sałatka francuska, alpejska, libańska, marokańska, czy szerzej arabska. W każdym razie, mnie się wydaje, że raczej z Afryki przywędrowała do Europy niż na odwrót. Połączenie orzeźwiających warzyw, mięty i kuskusa tak mi się kojarzą...

I choć za oknem już coraz bardziej jesiennie, to na niespodziewane upały gorąco polecam:

Tabule (Tabbouleh)
  • 200g kaszy kuskus
  • 4 pomidory
  • 1 długi ogórek
  • 1 czerwona papryka (u mnie było bez papryki, ale co kto lubi)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku (lub więcej, jeśli je się w zaciszu domowym)
  • 2-3 łyżki posiekanej mięty
  • 4 łyżki oliwy
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • sól i pieprz
  • ja dodałam jeszcze kilka listków bazylii (w oryginalnym przepisie dodaje się pietruszkę)
Kuskus zalać wrzątkiem (tak z pół centymetra ponad powierzchnię kaszy) i czekać ok 5 min, aż wchłonie wodę. Pomidory sparzyć, zdjąć skórę, przekroić w poprzek i pozbyć się soku i pestek. Pomidory, ogórki, cebulę i czosnek drobno posiekać, a następnie dodać do kaszy. Posiekać miętę, plus inną zieleninę i też dodać do kaszy. Zmieszać oliwę, sok z cytryny, sól i pieprz a następnie dokładnie połączyć z resztą. Chłodzić w lodówce kilka godzin, a najlepiej podawać następnego dnia, kiedy się dobrze przegryzie.


Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.