jesienne ciasto

2.10.11

Październik zaczął się złotą polską jesienią i mam nadzieję, że taki pozostanie jak najdłużej. Takie słoneczno-przyjemne jest też ciasto, na które przepis znalazłam tutaj - brzoskwinie, śliwki (w moim wykonaniu), cynamon... Poniżej przytaczam przepis w oryginalnej wersji (ja robiłam z podwójnej porcji).

Szybkie ciasto z brzoskwiniami
(blacha: 20/25 cm)
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • 1/2 - 3/4 szklanki cukru (w zależności od tego czy lubimy bardzo słodkie ciasta, ja dałam mniej) + 1 łyżka brązowego do posypania
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 szklanka oleju roślinnego
  • 1 duże jajko
  • 3 średnie brzoskwinie (u mnie dwie brzoskwinie z puszki i 3 śliwki)
  • łyżeczka cynamonu
W jednej misce wymieszać mąkę, sól i proszek do pieczenia, w drugiej zmiksować cukier z jajkiem, a następnie dodać olej i mleko - miksować, aż się połączą. Dodać suche składniki do płynu i mieszać do połączenia składników.
Brzoskwinie i śliwki pokroić w ósemki. Ciasto przełożyć do formy o wymiarach 20/25 cm. Na ciasto wyłożyć owoce. Wymieszać cukier z cynamonem, posypać wierzch ciasta. Piec około 35-40 minut w temperaturze 180oC.

Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.