smakowita tarta z cukinią, boczkiem i kozim serem

15.2.12

Napatrzyłam się ostatnio na smakowite tarty i przyszła mi ochota, by popełnić jakąś. Niezbyt pracochłonną, z warzywami, których coraz bardziej mi brakuje, ale też sycącą. I tak oto powstała tarta z cukinią, boczkiem i kozim serem, podkręcona plasterkami ostrej papryczki (przyznaję, podpatrzyłam tutaj).


Tarta z cukinią, kozim serem i boczkiem
(forma o średnicy 23 cm)
  • 1 op ciasta francuskiego
  • 1 cukinia
  • ok 150g wędzonego boczku, pokrojonego w kostkę
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 szalotki
  • 100g sera koziego lub fety
  • 1/2 kubka śmietany
  • 2 jajka
  • kilka łyżek startego cheddara
  • pieprz, zioła prowansalskie
  • papryczka chili lub pepperoni
  • oliwa
  • szczypiorek do posypania

Jeśli ciasto jest mrożone, należy je rozmrozić, najlepiej w lodówce (ja użyłam nie mrożonego, w jednym płacie). Piekarnik nagrzać do 200 st C. Ciasto lekko rozwałkować między dwoma arkuszami pergaminu i wyłożyć nim formę. Obciążyć ciasto, tak by nie wyrastało w czasie pieczenia (najlepiej drugą formą, nieco mniejszą albo fasolkami). Piec 15 minut, a następnie zdjąć obciążenie i piec kolejne 5 (patrząc , czy się nam nie spieka za bardzo).

W międzyczasie umyć cukinię, pokroić w drobną kostkę posolić i odstawić na 10 min., by obciekła. Czosnek i szalotki posiekać. Ser kozi pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać 2-3 łyżki oliwy i zeszklić czosnek oraz szalotkę. Następnie dodać boczek i chwilę obsmażać. Cukinię przepłukać i lekko osuszyć, po czym dodać do boczku. Smażyć aż cukinia lekko zmięknie. Doprawić ziołami i pieprzem.

W miseczce dokładnie wymieszać śmietanę, jajka i cheddar.

Na podpieczony spód wykładać farsz, posypać kozim serem i polać jajkami z cukinią. Na koniec ułożyć plasterki papryki i zapiekać w 180 st. C. ok 20 minut, aż masa się zetnie i zacznie lekko brązowieć. Po wyjęciu posypać szczypiorkiem. Podawać z zieloną sałatą i kieliszkiem białego wina.

Zobacz także

5 komentarze

  1. Bardzo smacznie wygląda ta tarta. Muszę sobie taką sprezentować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda najpyszniej z tym szczypiorkiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno, jak wczoraj przeglądałam broszury "Palce lizać" i podobny przepis wpadł mi w oko :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo smakowicie, nadaje się do wypróbowania w mojej kuchni wegetariańskiej, po malutkiej korekcie składników :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Magda, polecam :)
    Asieja, fakt, szczypiorek dodaje wiosennego sznytu ;)
    Lulu, nie dziwię się, bo jest naprawdę znakomity, a przy tym prosty.
    Veggie, jasne! Tarta jest równie doskonała w wersji bezmięsnej.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.