ciasto na sobotę

26.5.12

Szukałam jakiegoś szybkiego, dobrego przepisu na ciasto rabarbarowe. Takie, co to się je robi w 5 minut, bo zaraz przyjdą goście... I znalazłam go na niezawodnej Kwestii Smaku. Rabarbarowo-imbirowe z kruszonką. Prawdziwa pyszność.


Przepis podaję za oryginałem:

Ciasto z rabarbarem
(tortownica o średnicy 22-23cm)
  • 180g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 200 g miękkiego masła
  • 160 g cukru
  • 1 pełna łyżka świeżo startego, obranego imbiru
  • 3 jajka roztrzepane
  • 400 g rabarbaru, pokrojonego na około 2 cm kawałki
Formę wysmarować masłem. Piekarnik nagrzać do 180 st. C. Przygotować kruszonkę*: na małym ogniu na patelni roztopić masło, dodać imbir w proszku, cukier a po chwili mąkę, wymieszać.
Ciasto: Mąkę przesiać do miski, dodać proszek do pieczenia i sodę, masło w kawałkach, cukier, imbir oraz jajka. Zmiksować mikserem na jednolite ciasto (przestać miksować jak tylko wszystkie składniki się połączą).
Ciasto wyłożyć do formy, wyrównać powierzchnię, ułożyć rabarbar i posypać kruszonką. Piec na złoty kolor przez około 40 - 45 minut (sprawdzić patyczkiem czy ciasto się nie przykleja). Ostudzić w formie, posypać cukrem pudrem (ja podała bez, bo nie lubię zbytniej słodyczy).



 
* metoda jest zupełnie nowa dla mnie, ale postanowiłam jej zawierzyć i kruszonka wyszła całkiem niezła (choć mogłam ją nieco bardziej przypiec i na pewno to zrobię następnym razem).

Zobacz także

1 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.