cukinie z miasteczka długowieczności

8.6.12

Ciągle coś mi przeszkadza zabrać się do opisywania Azji, więc dziś będzie szybki i smakowity przepis z bliższych rejonów. A wraz z przepisem polecam Wam książkę, z której pochodzi, czyli W miasteczku długowieczności. Rok przy włoskim stole Tracey Lawson (tłum. Dobromiła Jankowska). Autorka, spędziła rok w miasteczku Campodimele, gdzie średnia długość życia wynosi dziewięćdziesiąt pięć lat, a następnie opisała - miesiąc po miesiącu - pracę, tryb życia i dietę jego mieszkańców. Niezwykle smakowita to opowieść, tym bardziej, że na każdy rozdział przypada po kilka przepisów. Są one bardzo proste, w sam raz dla kogoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z gotowaniem, ale też dla osób, które - w poszukiwaniu nowych smaków, skomplikowanych i wyszukanych dań - zapomniały, że proste potrawy zazwyczaj są najlepsze.


Smażone cukinie w cieście piwnym
(jako przystawka na kilka osób lub jako danie główne na 2-3 osoby)
  • 4 małe lub 2 średnie cukinie
  • 100g mąki pszennej
  • 250ml piwa (w przepisie oczywiście włoskiego, ja użyłam polskiego)
  • 1 jajko
  • sól (u mnie również pieprz i świeży tymianek)
  • wg oryginału oliwa do smażenia, ja użyłam oleju
W misce wymieszać mąkę, jajo, piwo i przyprawy, a następnie odstawić na pół godziny.
Cukinię pokroić w niezbyt grube plastry i posypać lekko solą.
Kiedy ciasto będzie gotowe, rozgrzać na patelni olej (lub oliwę). Plasterki cukinii dokładnie obtaczać w cieście i smażyć na złoto z każdej strony. Po usmażeniu układać na papierowym ręczniku, by pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Podałam je z dipem jogurtowo-czosnkowym.




Tracey Lawson
W miasteczku długowieczności. Rok przy włoskim stole

Przekład z angielskiego Dobromiła Jankowska
Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2012



Zobacz także

4 komentarze

  1. cukinie bardzo lubię, wyglądają u Ciebie tak smakowicie, że chyba wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cukinie sa pyszne,musze zrobic to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię czasami placuszki z cukini, ale nigdy z piwem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm.. zaraz wypróbuje. ; ))
    zapraszam do mnie . zostaw coś po sobie. ; ))

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.