spaghetti ze szparagami w sosie czerwonym

28.5.13

Tak, tak, znowu szparagi. Tym razem inspirowane literaturą. Przypomniałam sobie, że fajne i proste przepisy na szparagi (co prawda głównie dzikie, ale co tam) były w książce Tracey Lawson "W miasteczku długowieczności. Rok przy włoskim stole", więc wróciłam do tej lektury i mam dla Was prosty przepis na szparagi w sosie czerwonym. Przepis oryginalny zmodyfikowałam: nie miałam wina, więc go nie dodałam, a selera naciowego nie lubię, więc go pominęłam. Poniżej prezentuję moją wersję.


Spaghetti ze szparagami w sosie czerwonym
Spaghetti con asparagi al sugo rosso
(na 2 osoby)
  • 10 szparagów zielonych
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • ok 300ml passaty pomidorowej (lub 1 puszka krojonych pomidorów, można je zmiksować przed dodaniem)
  • sól, pieprz, 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • kilka kropli sosu balsamicznego
  • oliwa
  • ew. 1/4 szklanki wody
  • tarty parmezan do posypania wierzchu
  • spaghetti
Szparagi umyć, odłamać twarde końce i cieniutko obrać, a następnie pokroić na kawałki. Cebulę i czosnek posiekać. Wstawić wodę na makaron.
Rozgrzać oliwę na patelni. Dodać cebulę, czosnek i szparagi - smażyć aż warzywa zmiękną, ale nie zmienią koloru. Dodać passatę (można rozwodnić ją odrobiną wody). Doprawić solą, pieprzem oraz ziołami i gotować na wolnym ogniu, aż sos się zagęści. W tym czasie powinien się ugotować makaron - najlepiej przerzucić go (po odcedzeniu) na patelnię, żeby dokładnie pokrył się sosem. Podawać posypany parmezanem i/ lub bazylią. Smacznego!



Tracey Lawson
W miasteczku długowieczności. Rok przy włoskim stole
Przekład z angielskiego Dobromiła Jankowska
Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2012 
 

 Inny przepis z książki Lawson: smażone cukinie w cieście piwnym.
 

Zobacz także

2 komentarze

  1. Uwielbiam makarony, pyszna propozycja i tak ładnie podana, ja kupiłam wczoraj w lidlu ładne krewetki, tak więc dzisiaj spaghetti z krewetkami, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za miłe słowa. Makaron z krewetkami brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.