truskawkowy sernik na dzień dziecka

1.6.13

Coś w sam raz dla dużych i małych łakomczuchów. Bardzo truskawkowy sernik na zimno. W smaku lekki, słodki (ale nie zalepiający), z orzeźwiającą kwaskowatością pierwszych truskawek. Może niezbyt dietetyczny, ale co tam, w Dzień Dziecka wolno trochę pogrzeszyć, nawet jeśli dzieckiem się już dawno nie jest (albo jest tylko duchowo). Pomysł podkradłam od niezawodnej Kwestii Smaku (szczególnie spodobały mi się truskawki w masie) i przerobiłam po swojemu. Przede wszystkim użyłam mascarpone, a nie twarogu i zmniejszyłam składniki o połowę, więc ciasto jest lżejsze.


Bardzo truskawkowy sernik na zimno
(na tortownicę o średnicy ok 25 cm)
  • ok 170g ciastek owsianych lub biszkoptów (użyłam obu rodzajów, bo miałam różne końcówki)
  • ok 50g roztopionego masła
  • 250g serka mascarpone
  • 1/2 szklanki cukru
  • 150ml śmietanki kremówki 30%
  • 1 galaretka truskawkowa ugotowana w 250ml wody +1 łyżka żelatyny - do ciasta należy użyć połowy porcji (można też całą, ale masa wtedy będzie nieco bardziej płynna i będzie potrzebowała więcej czasu na zastygnięcie).
  • 250g truskawek (świeżych lub mrożonych) + 100g truskawek świeżyć pociętych w plasterki
  • opcjonalnie 2 łyżki likieru kokosowego
Ciastka pokruszyć w blenderze lub moździerzu, a następnie dokładnie wymieszać z rozpuszczonym masłem. Ciasteczkową masę wyłożyć na dno tortownicy i dokładnie rozprowadzić, wyrównać i uklepać, a następnie wstawić do lodówki.
Galaretkę razem z żelatyną rozpuścić w 250ml wody i odstawić do wystygnięcia. Kremówkę ubić na sztywno. Większą porcję truskawek zmiksować na mus. Mascarpone zmiksować z cukrem, następnie dodać zmiksowane truskawki oraz schłodzoną galaretkę (najlepiej ok. pół porcji) i likier (jeśli używamy). Następnie dodać bitą śmietanę i wymieszać na małych obrotach. Na koniec dodać pokrojone truskawki i wymieszać łyżką. Masę przełożyć na spód i wstawić ponownie do lodówki na kilka godzin, żeby sernik stężał. Wierzch można udekorować plasterkami truskawek i/lub resztą galaretki.



Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.