tarta z kwiatami cukinii i trzema serami

7.7.13

Jak wspomniałam w poprzednim wpisie, korzystam z dobrodziejstwa lata, a jednym z nich są kwiaty cukinii. Szukałam w sieci jakichś ciekawych pomysłów (mniej typowych, niż smażenie w cieście czy nadziewanie ricottą) i w oko wpadł mi przepis Bei na tartę z faszerowanymi serem kwiatami cukinii. Pomysł był świetny, ale postanowiłam go przerobić na własną modłę, zgodnie z zawartością lodówki. W moim wydaniu kwiaty nadziane są mozzarellą z domowym pesto, a do nadzienia samej tarty użyłam koziej fety i startego żółtego sera. Rozdzielenie koziej fety od mozzarelli płatkami kwiatów daje niesamowity efekt, a dodatek pesto wprowadza bardzo fajny, wyraźny ziołowo-orzechowy akcent. Co tu dużo pisać, wyszedł obłędnie pyszny, bardzo sycący obiad.


Tarta z kwiatami cukinii i trzema serami
(na formę o śred. 26cm / 4 osoby)

Ciasto:
  • 200g mąki
  • 100g zimnego masła
  • 1 jajko
  • szczypta soli
Farsz:
  • ok 10 kwiatów cukinii (męskich lub żeńskich, ale z b. małymi cukiniami)
  • 100g mozzarelli
  • kupne lub domowe zielone pesto (np. z tego przepisu)
  • 120g sera koziego typu feta
  • 150g śmietany 18%
  • 2 duże garście tartego żółtego sera (użyłam sera podpuszczkowego dojrzewającego wyprodukowanego przez panią Honoratę Cieślak)
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
Mąkę przesiać do miski, dodać sól i jajko. Masło drobno posiekać, wymieszać z mąką i zagnieść gładkie ciasto. Zawinąć w folię i włożyć na 30 min. do lodówki.
Piekarnik rozgrzać do 200 st. C. Ciasto rozwałkować między dwoma kawałkami papieru do pieczenia na pożądaną grubość. Przełożyć ciasto do formy, ponakłuwać dno, a następnie wyłożyć papierem i obciążyć fasolą lub ceramicznymi kulkami. Piec z obciążeniem 15 minut, a następnie 5 minut bez - aż ciasto się lekko zrumieni.
W międzyczasie delikatnie opłukać, a następnie osuszyć kwiaty cukinii. Usunąć również delikatnie słupek lub pręcik (w zależności czy mamy żeńskie czy męskie kwiaty). Odrywać niewielkie kawałki mozzarelli i delikatnie nadziewać kwiaty, w połowie dodając pół łyżeczki pesto. Na koniec płatki kwiatów lekko skręcić, by tworzyły naturalne zamknięcie. Tak przygotowane kwiaty ułożyć na podpieczony spód. Ser kozi pokroić w kostkę i wysypać na podpieczony spód, między kwiaty. W misce wymieszać pozostałe składniki farszu, aż stworzą jednolite nadzienie i doprawić do smaku. Wylać farsz na spód, starając się nie przykryć za bardzo kwiatów. Piec ok 25-30 minut w 200 st. C. Smacznego!



Zobacz także

8 komentarze

  1. Swietnie sie prezentuje! Wszystko co z duza iloscia serow zawsze mi smakuje :))

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Beo, ja też uwielbiam sery :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają wspaniale. Marzę o takim daniu. Ja swoje po prostu usmażyłam w cieście. Uwielbiam delikatny smak kwiatów. Niebo... A mi wyszło tak: zapraszam - http://domodnaleziony.blogspot.com/2013/07/kwiaty-cukinii-czyli-lipcowa-rozkosz.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Joanna, dziękuję! A kwiaty smażone w cieście też bardzo lubię :).

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.