czekoladowe szyszki

25.11.13

Prawdę powiedziawszy szyszki z preparowanego ryżu nie kojarzą mi się z dzieciństwem (jakoś mnie ominęła ta faza), ale jak tylko zobaczyłam je na blogu Moje wypieki, stwierdziłam, że muszę zrobić. To jest idealny przysmak na listopadowy spleen: nie potrzeba wielu składników, szyszki robi się szybko i są obłąkańczo słodkie. Na dodatek bezglutenowe, bezjajeczne i nie wymagają piekarnika - czego więcej chcieć? Zrobiłam je z gorzką czekoladą, ale można iść na całość i zrobić z mleczną i białą, jak w oryginale (można też dać orzechy, połamane wafle czy płatki kukurydziane zamiast ryżu, ale w wersji podstawowej są prawie tak cool, jak dwuskładnikowe ciastka). Poniżej przepis z moimi proporcjami i modyfikacjami.


Szyszki czekoladowe z ryżem preparowanym
(na ok 30 sztuk)
  • 1 puszka masy krówkowej (moja miała 500g)
  • 100g ryżu preparowanego
  • 100g gorzkiej czekolady
Masę krówkową umieścić w małym garnku. Dodać połamaną czekoladę. Podgrzewać na niewielkim ogniu, aż czekolada się rozpuści. Przełożyć masę do dużej miski, dodać ryż i dokładnie wymieszać. Lekko zwilżonymi zimną wodą rękoma formować kulki (lub szyszki, jeśli ktoś chce być akuratny). Kulki odkładać na talerz, a całość wsadzić do lodówki na kilka godzin, żeby porządnie stężały. Ponoć można przechowywać do 7 dni w lodówce, ale nie wiem czy będę miała okazję się przekonać. Doskonale pasują do gorzkiej, mocnej herbaty lub kawy. Smacznego!




Zobacz także

5 komentarze

  1. Smak dzieciństwa !
    Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. moje najulubiensze ;) smaki dziecinstwa ;) musze zrobic w weekend ;) pychotne ;) dzieki za przepis,

    aha, pytanie laika: skad sie ta mase krowkowa bierze? kupuje czy robi?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi również one nie kojarzą się z dzieciństwem...ale wyglądają bardzo intrygująco..i niebywale słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Paula Ka, dzięki za miłe słowa. Masę krówkową (kajmak) można dostać w każdym większym supermarkecie (stoi z reguły tam gdzie mleko skondensowane). Można też ją przygotować samemu gotując słodkie mleko skondensowane w puszce przez 2.5-3 godziny.
    wedelka, cieszę się :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.