pęczotto z porem i serem

16.1.14

Jakiś czas temu koleżanka I. przywiozła nam dwa solidne kawałki holenderskiego sera reypenaer (1-roczny i 2-letni). Reypenaer to rzadka, długo dojrzewająca odmiana goudy, charakteryzująca się intensywnym smakiem i kremową konsystencją. Sam w sobie jest po prostu doskonały, ale postanowiłam użyć go do pęczotta, wzorując się na risotcie z cheddarem z przepisu Nigelli Lawson, i to był genialny pomysł.


Pęczotto z porem i reypenaerem
(na 2 osoby)
  • 1 szklanka pęczaku
  • 1 niezbyt duży por
  • ok 0,75-1 l bulionu warzywnego
  • 1/2 łyżeczki musztardy dijon
  • ok 125 ml białego wina (ja nie miałam i nie dodałam)
  • 125g startego sera reypenaer lub cheddar
  • świeżo zmielony pieprz (soli nie dodawałam, bo bulion i ser były wystarczająco słone).
  • drobno posiekana pietruszka
  • oliwa lub masło
Pora umyć, oczyścić z uszkodzonych liście i posiekać. Rozgrzać oliwę na patelni i dusić pory aż zmiękną.Dodać pęczak i chwilę podsmażać. Dodać wino (jeśli używamy) lub trochę bulionu i musztardę. Wymieszać, zmniejszyć ogień i poczekać aż kasza chłonie płyn, następnie dodać kolejna porcję bulionu, do momentu aż pęczak zmięknie (ale pozostanie dość jędrny). Dodać ser, dokładnie wymieszać i nakładać na talerze. Posypać pietruszką i świeżo zmielonym pieprzem. Smacznego!

Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.