kompot rabarbarowo-truskawkowy na upały

11.6.14

Kreska na termometrze ledwo sięgnęła 30 stopni i już Polacy omdlewają, a w mediach pojawia się słynna "fala upałów", przed którymi należy ukryć się w głębokich piwnicach. Reakcja otoczenia jest taka sama, co potwierdza niestety, że to ja urodziłam się na złej szerokości geograficznej - poniżej 20 stopni marznę i nic na to nie poradzę, natomiast fale upałów mi nie straszne. Także cieszę się tą krótką chwilą idealnych temperatur, łapiąc słońce na balkonie z książką w jednej i szklaneczką orzeźwiającego kompotu z rabarbaru i truskawek w drugiej ręce. 


Kompot z rabarbatu i truskawek
(duży dzbanek)
  • ok 250g rabarbaru
  • ok 250g truskawek
  • sok z 1 cytryny
  • ok 4 łyżek brązowego cukru - ilość cukru zależy od własnego upodobania i słodyczy truskawek
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamenu
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • ok 1.2 l wody
  • plasterki cytryny i świeża mięta do przybrania
Rabarbar dokładnie umyć, obciąć końcówki i pokroić na plasterki. Truskawki opłukać, odszypułkować i przekroić na pół. Owoce wrzucić do garnka, dodać cukier, sok z cytryny, całość zalać wodą, następnie zagotować. Zmniejszyć ogień i gotować, aż owoce będą miękkie i stracą kolor (ok 15-20 minut). Dodać przyprawy i ewentualnie dosłodzić do smaku. Przelać kompot do szklanego dzbanka, odcedzając owoce. Podawać mocno schłodzony z plasterkiem cytryny i listkami mięty. Smacznego!

  


 

Zobacz także

3 komentarze

  1. Też się trochę podśmiewam z tego narzekania i popijam smaczne, letnie napoje :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. o mniam, letnie kompoty kojarzą mi się z dzieciństwem :)

    http://herbatawkubku.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Veggie, bardzo słusznie :)
    Neslina, mi też, choć w kompotach z mojego dzieciństwa nie było kardamonu ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.