kruche z rabarbarem

2.6.14

Ten przepis chodził za mną od jakiegoś czasu - pełne owoców kruche ciasto, wręcz bardziej uporządkowany rodzaj crumble'a (z przepisu oryginalnego wychodziło mi nawet zbyt kruche, więc zwiększyłam nieco dawkę masła). Coś obłędnie pysznego. Robię je w wersji bardzo kwaśnej (z samym rabarbarem) lub nieco słodszym (z dodatkiem truskawek). Z kulką lodów śmietankowych to mistrzostwo świata...


Kruche z rabarbarem
(na formę 22x28)
  • 80g płatków owsianych
  • 95g mąki pszennej
  • 95g brązowego cukru
  • 85g-100g stopionego masła (ja dopiero przy 100g byłam zadowolona z efektu)
  • szczypta soli
  • nadzienie: 3 niezbyt duże łodygi rabarbaru lub 1,5 łodygi i 1 szklanka truskawek
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej (przy bardziej miękkich owocach, jak truskawki)
  • cukier puder do dekoracji
Rabarbar dokładnie umyć, osuszyć i pokroić na plasterki o grubości ok 1 cm. Truskawki, jeśli ich używamy, umyć, osuszyć, pozbawić łodyżek i pokroić w plasterki. Piekarnik nagrzać do 190 st. C.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia.
W misce wymieszać mąkę, płatki owsiane, cukier i sól. Dodać stopione masło i dokładnie wymieszać, aż całość osiągnie konsystencje mokrego piasku (jeśli całość jest zbyt wilgotna, dodać 1-2 łyżki mąki). Odłożyć pół szklanki ciasta do zrobienia kruszonki.
Rozłożyć ciasto równomiernie w formie. Na wierzch wyłożyć owoce przesypując je cukrem i  ewentualnie mąką kukurydzianą (do samego rabarbaru jest zbędna). Następnie wysypać kawałki pozostałego ciasta, tworząc kruszonkę. Wstawić do piekarnika na ok 30-40 minut (aż kruszonka się zezłoci). Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem. Smacznego!






Zobacz także

2 komentarze

  1. jakie napakowane po brzegi rabarbarem!:) cudowne!:D ja tez takie uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam słabość do rabarbaru, co poradzić ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.