sernikobrownie z wiśniami

4.8.14

Uwielbiam połączenie sera, czekolady i wiśni (lub malin). I właściwie nic więcej pisać nie trzeba. Nie jest to deser, który mógłby gościć na stole codziennie, ale raz na jakiś czas warto złamać dietę i się skusić. Niebo w gębie. Tym razem wypróbowałam przepis Liski i serdecznie go Wam polecam. 


Sernikobrownie z wiśniami
(forma 20x27cm)
  • 200g gorzkiej czekolady
  • 200g masła
  • 400g cukru pudru (ja dałam mniej)
  • 5 jajek
  • 100g mąki pszennej
  • 500g serka kremowego (wymieszałam pół na pół mascarpone i twaróg)
  • 1 łyżeczka ekstraktuz  wanilii
  • 200g drlowanych wiśni
Piekarnik nagrzać do 170 st. C. Formę wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Czekoladę połamać i rozpuścić w kąpieli wodnej.
Masło i 200g cukru pudru zmiksować na gładką masę. Następnie dodać 3 jajka - wbijając po jednym i każdorazowo dokładnie miksując. Do masy dolać roztopionej czekolady, cały czas miksując. Następnie dodać mąkę i wymieszać. Trzy czwarte ciasta przelać do blaszki i równomiernie rozprowadzić.
W drugiej misce zmiksować ser, 150g cukru pudru, pozostałe jajka i ekstrakt waniliowy. Masa powinna mieć gładką konsystencję. Wylać masę serową na czekoladowe ciasto. Na wierzch wyłożyć pozostałą masę czekoladową i ułożyć owoce. Piec ok 45-60 minut. Studzić w otwartym piekarniku, a następnie schłodzić w lodówce. Smacznego!


 

Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.