zapiekanka z kaszy gryczanej i jarmużu

3.8.15

Kolejny przepis inspirowany lekturą The Smitten Kitchen Cookbook, choć tym razem modyfikacje wprowadzone przeze mnie zmieniają dość mocno charakter potrawy.  Zamiast dzikiego ryżu dałam kaszę gryczaną, cebulę udusiłam z czarnuszką, a całość dopełnia cheddar, nie emmentaler. Mnie taka wersja bardzo smakowała, więc zachęcam do spróbowania (może być podana jako samodzielne danie, może być jako dodatek do mięsa, np pieczeni).


Zapiekanka z kaszy gryczanej i jarmużu
z cebulką, czarnuszką i cheddarem 
(ok 4 porcje)
  • 1 szklanka kaszy gryczanej
  • 2 duże cebule cukrowe
  • 1 łyżka oliwy i 1 łyżka masła
  • sól, pieprz, czarnuszka
  • ok 200 g jarmużu, pozbawionego twardych włókien i pokrojonego w paski 
  • 100-150 g startego sera cheddar
  • 180 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 15 g rospuszczonego masła do bułki tartej + kawałek masła do wysmarowania formy
  • 60 g bułki tartej 
  • sól, pieprz
Kaszę ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Jarmuż podgotować na parze lub wrzucić na chwilę do wrzątku, aby lekko zmiękł. Cebulę pokroić w piórka.
Piekarnik nagrzać do 190 st. C. Na patelni rozgrzać oliwę z masłem, następnie dodać cebulę, przyprawić solą, pieprzem i czarnuszką i dusić na niewielkim ogniu (co jakiś czas mieszając), aż stanie się złocista (ok 20-25 minut). Dodać jarmuż, wymieszać z cebulką i smażyć jeszcze ok 5-10 minut. W dużej misce wymieszać kaszę, cebulę z jarmużem oraz połowę startego sera. Odpowiednio duże naczynie wysmarować masłem, a następnie wyłożyć kaszą z warzywami i wyrównać. Całość podlać bulionem. Wierzch posypać pozostałym serem. W misce wymieszać rozpuszczone masło z bułką tartą, odrobiną soli i pieprzu i taką "kruszonką" posypać wierzch zapiekanki. Zapiekać ok 20-25 minut, aż zapiekanka się zarumieni, a ser się rozpuści (miejscami zezłoci). Smacznego!




Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.