indyk z ananasem w sosie słodko-kwaśnym

13.2.18

Tym razem danie nie zielone, ale niemniej wiosennie prezentujące się na talerzu. Miałam kawałek świeżego ananasa, do którego jakoś nie mogliśmy się zabrać, więc postanowiłam zużyć go obiadowo. Wiem, że przeciwników łączenia mięsa z owocami jest prawie tyle, co zwolenników, ale ja tam lubię takie połączenia. Inspirowałam się przepisem na kurczaka z ananasem z Kwestii Smaku, poniżej podaję moją wersję.


Indyk z ananasem w pikantnym sosie słodko-kwaśnym
  • 400 g filetu z indyka (lub kurczaka)
  • 2-3 łyżki oleju roślinnego
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki posiekanego imbiru
  • 1 papryczka chili z zalewy
  • sól, pieprz, płatki chili (1 płaska łyżeczka lub do smaku)
  • 3 plastry świeżego ananasa (lub z puszki)
  • 1 szklanka soku jabłkowego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka masła
  • kolendra lub dymka i ryż do podania
Indyka umyć i pokroić w kostkę, następnie oprószyć solą i pieprzem. W woku lub patelni rozgrzać olej, dodać imbir, czosnek i chili, smażyć ok 1 minutę. Następnie dodać indyka i smażyć ze wszystkich stron. Dodać ananasa, płatki chili i sok jabłkowy, gotować kilka minut, aż sos nieco zgęstnieje. Mąkę ziemniaczaną wymieszać w miseczce z sosem z patelni, następnie dodać do indyka i dokładnie wymieszać. Dodać sok z cytryny i masło, wymieszać i pogotować jeszcze z minutę. Podawać z ryżem, posypane świeżą kolendrą lub dymką. Smacznego!



Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.