jogurtowe lody o smaku herbaty Matcha

24.5.17

Na Tajwanie absolutnie uzależniłam się od Matcha Latte, które piłam prawie codziennie. Matcha, czyli najprościej mówiąc, sproszkowana zielona herbata ze specjalnych upraw, jest tam dostępna na każdym kroku, nie tylko w postaci napojów, mniej lub bardziej tradycyjnych, ale też w deserach. Na pocieszenie przywiozłam sobie opakowanie i zamierzam poeksperymentować z nią w różnych deserach. Na razie poszłam na łatwiznę i zrobiłam z nią pseudo lody, czyli zdrowszą wersję tłustego letniego przysmaku - mrożony jogurt. Przepis wymaga tylko trzech składników, a smak ma (moim zdaniem) wspaniały. Miłośnikom herbaty Matcha polecam :)


Jogurtowe lody o smaku herbaty Matcha
  • 400 g jogurtu greckiego
  • 1 łyżka herbaty Matcha
  • 1 łyżka miodu (ew więcej do smaku)
 Jogurt, herbatę i miód zmiksować do całkowitego połączenia. Spróbować i ewentualnie dodać nieco więcej miodu (po zamrożeniu słodycz lodów, będzie mniej wyczuwalna). Mrozić 2-4 godziny, co jakiś czas mieszając, żeby równomiernie się zamrażały. Podawać kiedy jeszcze nie będą całkowicie zamrożone. Jeśli mroziły się dłużej - wyjąć wcześniej z zamrażarki i poczekać 10 minut z nakładaniem. Smacznego!



Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.