sernik z musem rabarbarowym

1.6.15

Ten przepis to kompletna zrzynka, ale kiedy zobaczyłam zdjęcia sernika z musem rabarbarowym na profilu Kwestii Smaku, od razu wiedziałam, że muszę go zrobić. Mimo, że nie jestem fanką kakaowych spodów (ale ten jest naprawdę dobry). Po prawdzie też miałam za mało jajek żeby zrobić Sernikobrownie z rabarbarem, które czeka na swoją kolej. Ale sernik okazał się strzałem w  dziesiątkę. Dzięki dodatkowi mascarpone masa jest niezwykle delikatna. Jeśli ktoś nie przepada za klasycznymi sernikami, powinien spróbować tego połączenia.


Sernik z musem z rabarbarem
(forma o średnicy 24 cm)

Spód
  • 125g mąki (ja użyłam zwykłej pszennej)
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50g cukru pudru
  • 80 g zimnego masła
  • 1/2 jajka  (ja użyłam 1 całe, ale małe)
  • szczypta soli
 Masa
  • 500 g zmielonego twarogu
  • 250 g mascarpone (dałam nieco więcej, ok 350g)
  • 1 budyń waniliowy lub 2 łyżki mąki
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • na mus: 100g rabarbaru (tylko najbardziej czerwone gałązki), 1/4 szklanki cukru, 1/4 szklanki soku pomarańczowego
Formę wyłożyć papierem do pieczenia i zapiąć obręcz tak, by wypuścić papier na zewnątrz. Sypkie składniki na spód wymieszać w misce. Następnie dodać posiekane masło i jajko. Szybko zagnieść jednolite ciasto. Wylepić spód ciastem i wstawić do lodówki.
Piekarnik nagrzać do 180 st. C. Umyć rabarbar i pokroić na kawałki. Podgrzewać rabarbar wraz z sokiem i cukrem w małym rondelku, aż rabarbar zacznie się rozpadać, a płyn znacznie straci objętość. Zmiksować na gęsty mus (jeśli kolor wyszedł zbyt blady lub brunatny można poratować się barwnikiem spożywczym).
Do dużej miski włożyć twaróg, ser mascarpone, cukier i mąkę (lub budyń) - zmiksować do połączenia składników. Dodać jajko i znów krótko zmiksować. Przelać masę serową na kakaowy spód. Na wierzchu porobić kleksy z musu - rozprowadzić wykałaczką. Na dno piekarnika wstawić mniejszą blaszkę z zagotowaną wodą z czajnika (aby utworzyć w piekarniku parę wodną). Wstawić sernik do piekarnika i piec ok 40-45 minut (ja piekłam dłużej, ok 1 godziny). Podawać po przestudzeniu. Smacznego!


Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.