pączki bananowe

22.2.17

No dobra, to pączki z przymrużeniem oka. Tak naprawdę to takie ciastko w kształcie amerykańskiego donuta, którego głównym i dominującym składnikiem jest banan. Wiem, że podawanie przepisu na pączki dziś, w przeddzień Tłustego Czwartku, to zbrodnia. Ale jeśli tylko macie w domu (albo znajdziecie w sklepie) dojrzałego banana sztuk jeden, to możecie spokojnie zrobić sobie pyszne ciastko w kilka chwil. Przepis znalazłam na blogu Kornik w kuchni i nieco zmodyfikowałam. Ciastka są pyszne i proste w przygotowaniu, ale jest haczyk - jeśli chcecie żeby choć kształtem przypominały donuty, musicie mieć odpowiednią formę (nie mam i nigdy nie widziałam w polskich sklepach) albo coś co może taką udawać - u mnie była to silikonowa forma na mini babeczki z dziurką. A pewnie wyjdą też w formie na muffiny, tylko już nie w tym kształcie...


Pieczone pączki bananowe
(na 6 sztuk)
  • 100 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • duża szczypta gałki muszkatołowej (zrobiłam też wersję, gdzie cynamon i gałkę zastąpiłam 1/2 łyżeczki przyprawy korzennej)
  • szczypta soli
  • 1 dojrzały banan
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki oleju
  • polewa: 2 łyżki gładkiego masła orzechowego, kilka kostek gorzkiej czekolady (startej na wióry) lub karmel z gruboziarnistą solą lub polewa czekoladowa
Piekarnik nagrzać do 175 st. C.
W jednej misce połączyć mąkę, proszek do pieczenia i przyprawy.
W drugiej misce zmiksować banana na gładką pulpę. Dodać jajko i cukier - miksować do połączenia składników. Następnie wlać olej i zmiksować. Dodać suche składniki do mokrych - miksować krótko do uzyskania jednolitego ciasta.
Wypełnić ciastem gotowe foremki (moje spokojnie wypełniłam łyżką, można też użyć rękawa cukierniczego). Pączki piec ok 12-14 minut. Po upieczeniu chwilę przestudzić, następnie wyjąć z foremki i zostawić na kratce do całkowitego ostudzenia.
W międzyczasie przygotować polewę: rozpuścić masło orzechowe w garnku, pozwolić mu nieco ostygnąć i nieco stężeć, a następnie nurzać w nim ciastka. Po wierzchu posypać startą czekoladą. Albo przygotować sos karmelowy albo polewę czekoladową... Smacznego!



Zobacz także

2 komentarze

  1. Pączki bananowe to zdecydowanie coś dla mnie! Wygladają pięknie :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.