marchewkowe pole

21.11.10

Listopad upływa mi pod znakiem marchwi jeśli chodzi o słodycze. Piekłam już ciasto marchewkowe, które wyszło tak świetnie, że zostało pożarte zanim zdążyłam je obfotografować... W ten weekend zaś wyprodukowałam marchewkowe rogaliki, wzorując się na przepisie z bloga czekoladowego kota.


Ale ponieważ dokonałam małych modyfikacji to przepis podam, a co:


Kruche rogaliki marchewkowe
  • 180 g marchewki startej na drobnych oczkach, może być więcej (oryginalnie 200g)
  • 200g zimnego masła
  • ok 20g tartych migdałów
  • 2 szklanki mąki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • gęsta marmolada brzoskwiniowa, morelowa, pomarańczowa lub dowolna inna byle gęsta albo przecier z róży - u mnie dżem pomarańczowy niskosłodzony z kawałkami skórki pom.
Marchewkę odcisnąć z soku. Zmieszać z masłem, cukrem, migdałami oraz posiekanym masłem i zagnieść gładkie ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i chłodzić ok 30 min. Rozwałkować porcje ciasta podsypując mąką. Ilość mąki może wymagać skorygowania w zależności od soczystości marchewki. Wycinać z ciasta trójkąty. Nakładać dżem, po czym zwijać w rogaliki zaczynając od podstawy trójkąta. Piec ok 30 minut w 180°C. Ostudzić na kuchennej kratce i ozdobić (w moim przypadku - lukrem z soku z limonki i cukru pudru).


Moje rogaliki wyszły może mało rogalikowe, ale pierwszy raz je zwijałam. Muszę popracować nad techniką ;). Natomiast w smaku są boskie - w moim wydaniu mocno cytrusowe :)

Zobacz także

4 komentarze

  1. Przepadam za marchewkowym ciastem, więc na myśl o tych rogalikach cieknie mi ślinka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też w tym roku jakoś marchewkowo ;) Muszę przyznać że nawet jestem zadowolona z rezultatów...

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo śliczne rogaliki :) a do tego marchewkowe, zapisuję do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.