gulasz wieprzowy

29.11.17

Ostatnio było danie warzywne, tym razem mam coś dla mięsożerców, czyli obiecany gulasz. Ograniczenie spożycia mięsa idzie mi nieźle w sezonie wiosenno-letnim, ale niestety jesień i zima przywodzą mnie do złego, czyli na przykład parującego gara gulaszu, najlepiej jeszcze z grzybkiem w środku. Polecam! A pieczone warzywa, o których pisałam ostatnim razem świetnie sprawdzają się jako dodatek.


Gulasz wieprzowy
  • 500g mięsa wieprzowego na gulasz (szynka lub łopatka)
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 200 g pieczarek (plus ewentualnie kilka suszonych grzybów)
  • 1 niepełna szklanka czerwonego wina wytrawnego
  • 1 szklanka passaty pomidorowej
  • sól, pieprz, słodka i ostra papryka, suszone oregano, kilka ziaren angielskich, liść laurowy
  • olej do smażenia
  • ew 1 łyżka mąki do zagęszczenia gulaszu
Mięso umyć, osuszyć, pozbawić tłuszczu i błon, następnie pokroić w kostkę ok2.5-2 cm. Cebulę i czosnek obrać i posiekać. W dużym rondlu rozgrzać olej i zeszklić cebulę oraz czosnek, następnie dodać mięso (można je wstępnie doprawić solą, pieprzem i papryką) i smażyć, aż przestanie być surowe z wierzchu. Dodać wino i przyprawy do smaku, zagotować. Dodać passatę pomidorową oraz suszone grzyby jeśli ich używamy, zmniejszyć ogień i gotować całość pod przykryciem ok 1 godzinę.
W międzyczasie pieczarki oczyścić i pokroić w plasterki, następnie obsmażyć je na patelni na brązowo. Po godzinie dodać pieczarki oraz posiekaną w plasterki marchewkę do mięsa i gotować jeszcze ok 30 minut, aż mięso będzie miękkie. Jeżeli sos jest zbyt płynny można zagęścić go mąką. Podawać z kaszą, gotowanym ziemniakami lub pieczonymi warzywami. Smacznego!
 


Zobacz także

1 komentarze

  1. Ja zamiast wina dodałam koncentratu grzybowego od Krakusa - co prawda wyszło całkowicie inaczej ale też bardzo smacznie. Dzieciaki się zajadały :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.