Toruń - wersja współczesna

28.5.08

Po piernikach wyruszyliśmy zgłodniali na z góry upatrzone pozycje, czyli do naleśnikarni Manekin. Zajęliśmy praktycznie cały dół w restauracji na ul Wysokiej i niemal natychmiast posypały się zamówienia. Co po niektórzy skusili się na jakieś chłodniki czy sałatki, ale przecież wszyscy wiedzieli po co tu przyszliśmy. Ciężko było się zdecydować, oj ciężko. W karcie do wyboru jest kilkadziesiąt pozycji: naleśniki wytrawne i naleśniki na słodko, naleśniki zwykłe i zapiekane a do tego ileś jeszcze dodatków. Po gorączkowym namyśle ja zamówiłam naleśnik z mięsem mielonym, serem i ziołami z ostrym sosem pomidorowym a Luby wziął z porem i serem pleśniowym pod beszamelem. Na deser zaś (ale na cztery osoby! nie myślcie, że aż tak przecenialiśmy swoje siły) poszły naleśnik piernikowy ze śliwką oraz naleśnik z kremem pomarańczowym z adwokatem.

Co tu się rozwodzić - tak dobrych naleśników, to ja chyba nigdy nie jadłam! Mój wybór mięsno-serowy wynikał z ostrożności. Wolałam wziąć coś prostego, co raczej nie zawiedzie, ale to czym mnie uraczono usatysfakcjonowało mnie w najwyższym stopniu. Mięso dobre i doskonale przyprawione, tak samo sos. Lubego naleśnik z porem i serem pleśniowym to była poezja. Każdy naleśnik był po prostu rewelacyjny. O tym z kremem pomarańczowym (którego tylko trochę uszczknęłam...) marzę do dziś.

Także jeśli kiedykolwiek będziecie w Toruniu, to koniecznie odwiedźcie Manekin. Miłe wspomnienia gwarantowane.

Restauracje Manekin znajdziecie na:
  • Rynku Staromiejskim 16
  • ul. Wysokiej 5
  • ul. Gagarina 152
A jak ktoś jest fanem naleśników, to pewnie spodoba mu się ta strona.

Zobacz także

2 komentarze

  1. A w Bydgoszczy też jest :) Przy ulicy marszałka Focha, o :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam nadzieję, ze tam też tak dobrze karmią :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.