dwa w jednym

20.12.08

W tym roku po raz pierwszy postanowiłam samodzielnie przygotować pierogi z kapustą i grzybami. Proporcje farszu zmiksowałam z paru internetowych przepisów a recepturę na ciasto wzięłam z rodzinnego przepisu na uszka właśnie. I to jest właśnie moja pierwsza propozycja do kulinarnej zabawy świątecznej.

Pierogi z kapustą i grzybami
(ok. 50 szt)

Farsz:
  • 1/2 kg kapusty kiszonej
  • 35 g suszonych grzybów
  • 1 cebula
  • sól, pieprz, olej
Ciasto:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • ok 1/2 szklanki ciepłej wody
Grzyby namoczyć a potem podgotować. Kapustę gotować, aż zmięknie i dokładnie odcedzić. Cebulę drobno posiekać i podsmażyć na złoto. Grzyby i kapustę również bardzo drobno posiekać (zmielenie pewnie też da dobre rezultaty) , wszystkie składniki połączyć i doprawić do smaku. Szczególnie pieprzu nie żałować.

Z mąki, jaja, soli zagniatać ciasto, dodając po trochu wody. Ciasto musi być elastyczne. Odkrawać kawałki ciasta, wałkować i szklanką lub innym sposobem wykrawać kółka, następnie na środek łyżeczką nakładać farsz i zalepiać, dociskając mocno brzeg do brzegu (można sobie pomóc zwilżając delikatnie palce w wodzie). Gotowe pierogi wrzucać do wrzątku i o kilku minutach od wypłynięcia można je jeść. Ja próbną partię skonsumowałam, a resztę (na surowo) zamroziłam na dni świąteczne. Myślę, że podsmażane też będą rewelacyjne.


Acha, po zrobieniu pierogów okazało się, że zostało mi sporo farszu. Dlatego też następnego dnia rozmroziłam paczkę ciasta francuskiego i zrobiłam:



Kapuściany przysmak
  • farsz (jak wyżej)
  • 1 op. ciasta francuskiego
  • rozkłócone białko
Rozmrożone (najlepiej w lodówce) ciasto lekko jeszcze rozwałkować, pokroić na kwadraty. Na środek nakładać farsz na środek i zalepiać jak pierogi. Po wierzchu posmarować białkiem i piec na złoty kolor w temp ok 200 st. C.




Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 19.XII.2008 - 03.I.2009

Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.