letnia tarta z owocami sezonowymi

9.7.12

Przepis na tę tartę znalazłam na blogu Liski. Jest fantastycznie prosta, a przy tym nieprzesadnie słodka (ciasto bez cukru!), co osobiście bardzo lubię w słodyczach ;). Na dodatek można wpakować do niej dowolne owoce. Polecam!


Tarta z malinami i jagodami
(na formę 27cm)

Spód:
  • 250 g mąki pszennej
  • 125 g miękkiego masła (ja użyłam zimnego)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • ok. 3-4 łyżek zimnej śmietany (ja zamiast śmietany użyłam jednego jajka)
Nadzienie:
  • 300-400 g owoców jagodowych
  • 2 jajka
  • 100 ml śmietany 30%
  • 50 g mąki
  • 100 g cukru pudru
Zmodyfikowałam przepis na spód i przygotowałam go jak zwykły kruchy: zagnieść mąkę z solą, jednym rozbełtanym jajkiem i zimnym masłem pokrojonym w kostkę do uzyskania gładkiego ciasta. Na pól godziny wsadzić do lodówki. Następnie rozwałkować między dwoma arkuszami papieru do pieczenia i wyłożyć formę. Piec aż lekko się zrumieni w piekarniku nagrzanym do 200 st. C.
W misce zmiksować jaja z cukrem, śmietaną i mąką.
Na podpieczony spód wysypać równo owoce, a następnie zalać masą śmietanowo-jajeczną i piec w 180 st. C ok 30-40min (aż wierzch się dobrze zetnie i będzie rumiany). Podawać posypane cukrem pudrem. Smacznego!


 



Zobacz także

5 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.