szaszłyki z łososia i ananasa

11.3.14

Za oknem zrobiło się całkiem wiosennie, więc zamarzył mi się lekki, wakacyjny obiad. Na dodatek przypomniało mi się, że w lodówce pokutują dwa ostre sosy z mango (jeden z Marksa & Spencera, drugi z linii Melinda's - zmiksowałam je i zrobiłam z nich glazurę do moich szaszłyków z łososia i ananasa. Jeśli nie macie gotowego sosu na podorędziu, możecie przygotować pikantną salsę mango.
Jeżeli nie próbowaliście jeszcze połączenia chili z ananasem, to gorąco was do tego zachęcam - efekt jest doskonały!


Słodko-pikantne szaszłyki z łososia i ananasa
(na 2 osoby)
  • ok 350g filetu z łososia
  • ok 300g świeżego ananasa, pokrojonego w kostkę
  • 3-4 łyżki gotowego sosu mango z chili lub pikantnej salsy mango
  • 4-6 patyczków do szaszłyków
 Łososia umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem i pokroić na kawałki. Ja zrobiłam kawałki dość duże, także na patyczku znalazły się 3-4, ale można oczywiście dać mniejsze i więcej. Odrobinę osolić.
Na patyczki do szaszłyków nabijać na przemian kawałki ananasa i łososia (kawałki powinny być mniej więcej jednakowej wielkości). Za pomocą silikonowego pędzelka lub łyżeczki posmarować gotowe szaszłyki. Odstawić na 15-30 minut.
Rozgrzać patelnię grillową i smażyć szaszłyki, aż się zrumienią z każdej strony. Podawać z sałatą i pieczonymi ziemniakami lub ryżem. Smacznego!




Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.