ciasteczka owsiane z żurawiną i czekoladą

16.12.14

Nastąpiła mała przerwa w nadawaniu (życie!), ale już jestem i przynoszę Wam kolejne przepisy... na ciastka. Albowiem jesień tego roku nastraja mnie bardzo do pieczenia nieforemnych ciastek, co ja poradzę. Dziś wersja z płatkami owsianymi i żurawiną - ale żeby nie było za zdrowo to jest tam też czekolada i dużo masła. Ciasteczka są chrupiące i delikatne w smaku. Idealne do gorzkiej herbaty...


Ciasteczka owsiane z żurawiną i czekoladą
(ok 25 sztuk)
  • 200g mąki
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150g miękkiego masła
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 50g cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 szklanki suszonej żurawiny
  • 50g czekolady (ja użyłam białej, ale można dowolnej)
Piekarnik nagrzać do 175 st. C. Mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i płatki wymieszać w jednej misce. W drugiej misce utrzeć masło z cukrem na puszystą masę. Następnie dodać jajko i ponownie zmiksować. Dodać maślaną masę do suchych składników i dokładnie wymieszać. Na koniec dodać czekoladę i żurawinę.
Nabierać łyżką ciasto, formować kulki wielkości orzecha i spłaszczać w dłoni. Ciasteczka rozłożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 20 minut, aż się lekko zrumienią. Ostudzić na kratce, przechowywać w szczelnym pojemniku. Smacznego!



Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.