placek z kaszy manny z czereśniami

13.7.15

Dobra, koniec ględzenia - czas na przepisy. Na początek mam dla Was szybki i łatwy placek na kaszy mannie. Odkryłam ostatnio dość znaczne zapasy owej kaszy w szafce i stwierdziłam, że ciasto będzie najlepszym sposobem żeby ją zużyć. Czereśnie nie są moim wymarzonym owocem do wypieków (wolę kwaśniejsze, jak wiśnie czy porzeczki), ale akurat tylko je miałam pod ręką. I mimo czereśniowej słodyczy placek wyszedł nieprzesłodzony. Jeśli lubicie kaszę manną, to na pewno polubicie to ciasto. Przepis pochodzi z bloga Kraina miodem płynąca.


Placek z kaszy manny z czereśniami
  • 1 szklanka kaszy manny + trochę do obsypania formy
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki cukru brązowego
  • 1 jajko
  • 1 laska wanilii lub 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • ok 130g czereśni (lub wiśni)
  • cukier puder do posypania
Piekarnik nagrzać do 180 sr. C. Małą formę (org, 20cm, moja była nieco większa, więc placek wyszedł cieńszy) wysmarować masłem i obsypać kaszą manną. 
W misce wymieszać kaszę manną, cukier i ziarenka wanilii (jeśli używamy). Dodać jogurt oraz żółtko i wymieszać łyżką. Odstawić na 10-15 minut żeby kasza napęczniała. W międzyczasie wydrylować czereśnie (można przekroić na pół) i ubić białko na sztywną pianę, którą następnie delikatnie połączyć z masą. Ciasto przelać do formy, na wierzchu ułożyć owoce. Piec ok 35 minut. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem. Smacznego!



Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.