racuchy drożdżowe z jabłkami

26.9.19

Pozostając w klimatach jesienno-drożdżowych, mam dziś dla Was przepis na racuchy drożdżowe z jabłkami. Rzuciły się one na mnie ze strony Kwestii Smaku, no i po prostu musiałam je zrobić (oraz zostało mi pół kostki drożdży z ostatniego placka). Placki te może wymagają nieco więcej nakładu pracy, ale za to wychodzą przepyszne. Z zewnątrz chrupiące, w środku mięciutkie, oprószone cukrem pudrem to istna błogość. Gorąco polecam!


Racuchy drożdżowe z jabłkami
(ok 30 sztuk)

Rozczyn
  • 40 g świeżych drożdży
  • 1/2 szklaki ciepłego mleka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cukru
Ciasto
  • 3 szklanki mąki pszennej
  •  szczypta soli
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki cukru (nie dodawałam waniliowego jak w oryginalnym przepisie)
  • 2 kwaśne, twarde jabłka (dodałam 3 bo miałam małe)
  • olej rośliny
  • cukier puder
Drożdże i jajko wyjąć z lodówki żeby osiągnęły temperaturę pokojową. 
Przygotować zaczyn: do miski rozkruszyć drożdże, wlać ciepłe (nie gorące!) mleko, dodać mąkę i cukier. Dokładnie wymieszać i odstawić na ok 10 min aż rozczyn wyraźnie urośnie.
Mąkę przesiać  do dużej miski, dodać sól i wymieszać. Dodać rozczyn z drożdży, szklankę ciepłego mleka, jajko oraz cukier. Stopniowo zagarniając mąkę do środka, powoli zacząć mieszać składniki łyżką. Gdy będzie mniej więcej wymieszane, zacząć wyrabiać ciasto - mikserem lub łyżką (będzie dość luźne) przez ok 10 minut. Następnie przykryć, odstawić w ciepłe miejsce na ok 45 min do wyrośnięcia.
Po tym czasie dodać do ciasta obrane i pokrojone w kostkę jabłka (uwaga: ciasto się dość ciągnie, tak powinno być) i odstawić na kolejne 10-15 minut.
Na dużej patelni rozgrzać olej. Moczyć łyżkę w zimnej wodzie, a następnie nakładać porcję ciasta tą łyżka na patelnię. Smażyć przez około 2,5 minuty na umiarkowanym ogniu (podczas smażenia racuchy urosną). Przewrócić na drugą stronę i powtórzyć smażenie. Nie smażyć na zbyt mocnym ogniu, bo placki się z wierzchu przypalą, a w środku będą surowe. Usmażone racuchy odkładać na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym. Przed podaniem placki oprószyć cukrem pudrem. Smacznego!

 

Zobacz także

1 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.