domowy sos pomidorowy

11.9.13

Podziwiam ludzi, którzy przerabiają na raz 10 kg pomidorów. Ja zmierzyłam się z dwoma kilogramami wczoraj i w połowie miałam serdecznie dość. Babranie się w soku, skórkach i pestkach to nie dla mnie. Ale gdy spróbowałam w końcu aromatycznego, słodko-pikantnego, własnoręcznie przygotowanego i doprawionego tak-jak-lubię sosu, byłam w siódmym niebie. Nie zarzekam się zatem, że nigdy więcej... a jeżeli ktoś ma dostęp do dobrych pomidorów, nieco cierpliwości i chęci, to gorąco polecam. Żaden sklepowy nie może się równać.


Domowy sos pomidorowy
(wyszło mi nieco ponad 1,5l)
  • 2kg dojrzałych słodkich pomidorów (najlepiej niezbyt soczystych)
  • 2 duże cebule
  • 6-8 ząbków czosnku
  • spore gałązki tymianku
  • duża garść świeżej bazylii
  • sól, pieprz, słodka papryka
  • oliwa
Pomidory naciąć na krzyż na czubku i sparzyć w dużej misce. Następnie obrać ze skóry, przekroić na ćwiartki, wypestkować i pokroić w kostkę. Cebulę obrać i posiekać, czosnek obrać, rozgnieść i przepuścić przez praskę lub posiekać.
W dużym, płaskim garnku rozgrzać oliwę. Zeszklić cebulę i czosnek. Następnie dodać pomidory, zioła i przyprawy. Dusić, aż pomidory zmiękną, a część soku odparuje. Zdjąć garnek z ognia, zmiksować zawartość blenderem. Doprawić do smaku. Jeżeli sos jest za rzadki, jeszcze chwilę gotować, aż się odpowiednio zagęści. Przełożyć do wyparzonych słoików i zawekować (w garze z wrzątkiem lub w piekarniku). 


Ponieważ nieco sosu nie zmieściło mi się do słoików, zrobiłam sobie dzisiaj szybki obiad, czyli zieloną fasolkę z camembertem i właśnie sosem pomidorowym. Niby banalna rzecz, ale z dodatkiem tego sosu smakowała przepysznie. Gorąco polecam!


 

Zobacz także

4 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.