risotto z grzybami

20.9.13

Tyle dobrego z tej jesieni, że chociaż grzyby są. Co prawda nie w mojej okolicy, ale od czego są koleżanki. A. przyniosła mi piękne pudełko maślaków, z samotnym kozakiem, jako rodzynkiem. Pogrzebałam trochę w sieci i wpadł mi w oko taki oto przepis na risotto. Polecam wszystkim miłośnikom grzybów...


Risotto z grzybami
(na 2 osoby)
  • 1 niepełna szklanka ryżu do risotta (np Arborio)
  • 150-200g grzybów (u mnie maślaki i kozak)
  • 1 por (w oryginale cebula)
  • 0,75-1l bulionu warzywnego
  • 1/2 szklanki białego wina
  • 2 łyżki śmietanki kremówki 30%
  • sól, pieprz, pietruszka
  • masło i oliwa
  • do posypania ser typu parmezan, u mnie dziugas
Grzyby delikatnie oczyścić, najlepiej szczoteczką, jeśli wymagają umycia, to natychmiast osuszyć. Pokroić w kostkę. Por posiekać na plasterki.W małym garnku roztopić 1-2 łyżki masła i dusić grzyby wraz z porem ok 10 min. Doprawić solą i pieprzem.
Na dużej patelni rozgrzać oliwę, wsypać ryż i chwilę smażyć, aż ziarenka się zeszklą. Dodać grzyby i wino - chwilę gotować na średnim ogniu, aż ryż wchłonie płyn. Następnie dolewać po chochli bulionu i czekać aż się wchłonie. Gdy ryż będzie al dente (z zewnątrz miękki, w środku stawiający opór), należy dodać kremówkę, dodać posiekaną pietruszkę i wymieszać. Podawać posypane startym serem typu parmezan, litewski dziugas w tej roli wypada znakomicie. Smacznego!





Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.