kotleciki z czerwonej fasoli

2.9.15

I kolejny pomysł na wegetariańskie kotleciki - tu już jednak zrobiłam kompletny miszmasz. Jest bardzo ciekawy przepis na burgery z czerwonej fasoli na Jadłonomii, ale ja postanowiłam jednak je odweganić i dodać jajko, żeby się lepiej trzymały. Pożyczyłam tylko z tego przepisu dodatek pestek słonecznika i to był bardzo dobry ruch, bo pestki nadają fajną teksturę. Do kotlecików znów podałam sos pomidorowo-cukiniowy - tym razem na bazie właśnie zrobionego domowego sosu pomidorowego. Jest sezon, trzeba korzystać!


Kotleciki z czerwonej fasoli
(ok 3-4 porcje; kotleciki są bardzo sycące)
  • ok 450 g czerwonej fasoli z puszki (miałam dużą puszkę, można użyć 2 standardowych)
  • 1/2 szklanki słonecznika
  • 1 jajko
  • 1 szalotka
  • 1 ząbek czosnku
  • 3-4 łyżki bułki tartej
  • 1/2 łyżeczki czarnuszki
  • sól, pieprz, wędzona papryka
  • olej do smażenia
Cebulę i czosnek zeszklić na oliwie. Fasolę przepłukać na sicie i dokładnie odcedzić, a następnie wrzucić do miski. Dodać jajko, cebulę i czosnek a następnie zmiksować blenderem. Dodać słonecznika, czarnuszkę i przyprawy do smaku. Na koniec dodać bułkę tartą w takiej ilości, by z masy dało się lepić kotleciki. Z masy uformować kotleciki (wychodzi ok 6 większych lub 12-14 mniejszych) i smażyć na oleju aż się zrumienią z obu stron. Podawać z sosem pomidorowym z cukinią. Smacznego!



Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.