pieczone warzywa z sosem musztardowym

21.1.16

Jakiś czas temu zaopatrzyłam się w piękne warzywa korzeniowe u Pana Ziółko - buraki i marchwie w nietypowych kolorach. Leżały i czekały na swoją kolei, a ja co jakiś czas rozmyślałam jak tu je wykorzystać, żeby wyeksponować ich urodę. Aż w końcu po prostu je upiekłam i tyle. Może nie jest to zbyt wymyślny sposób, ale warzywa wyszły pyszne i pięknie się prezentowały (aż do pożarcia ;)). Pieczone warzywa można podać same z sosem musztardowym, mogą też być dodatkiem do mięsa. Inspirację do przepisu czerpałam z Kwestii Smaku.


Pieczone warzywa korzeniowe z sosem musztardowym
  • 3-4 ziemniaki
  • 2 średnie buraki (u mnie żółty i biały)
  • 3 duże marchewki (pomarańczowa, biała, filetowa)
  • marynata: 1 ząbek czosnku, 5 cm świeżego imbiru, drobno startego, 1 łyżka miodu, sok z 1/2 cytryny, 1 łyżeczka ulubionej mieszanki przypraw (u mnie marokańska), 3 łyżki oliwy (u mnie w tej roli tłuszcz spod kaczki), sól
  • sos musztardowy: 2 łyżki jogurtu greckiego lub majonezu, 0,5-1 łyżka miodu (do smaku, ja dałam niepełną), 2 łyżeczki musztardy, szczypta płatków chili, sól
Piekarnik nagrzać do 200 st. C. Warzywa umyć, obrać i pokroić w słupki podobnej wielkości (jak grube frytki). W misce połączyć składniki marynaty, następnie dodać warzywa i wymieszać dokładnie, najlepiej rękoma. Blachę wyłożyć papierem lub folią aluminiową i rozłożyć na niej warzywa tak by nie zachodziły na siebie.
Wstawić do piekarnika i piec ok 15 minut. Po tym czasie przemieszać warzywa i piec kolejne 10-15 minut, aż warzywa będą miękkie.
W miseczce wymieszać składniki sosu i podawać od razu z warzywami. Smacznego!


Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.