sałatka z wiśni i buraczków

11.7.14

Kolejny przepis na wakacyjną sałatkę. To danie dla odważnych, ostrożnych albo tych, którzy ubierają się na czarno, bo są z Nocnej Straży. Buraczki i wiśnie, brakuje tylko czerwonego wina i nieszczęście gotowe. Ale jeżeli śmiejecie się niebezpieczeństwu w twarz, ta sałatka jest dla Was. Czy mówiłam już, że poza tym jest pyszna?
Acha, przepis pochodzi z któregoś z ostatnich numerów Kuchni. Którego? Nie wiem. Tak mi się spieszyło, żeby ją zrobić, że wyrwałam stronę z magazynu, który nadal zalega na moim pracowym biurku...


Sałatka z buraczków i wiśni w sosie balsamicznym
(na 2-3 osoby)
  • 3-4 niezbyt duże buraki
  • 200g wiśni bez pestek
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • sok z 1 dużej pomarańczy (nie miałam i pominęłam)
  • 1 łyżka cukru
  • 2 goździki
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej (u mnie kukurydziana) + 1/5 szklanki wody
  • sól, świeżo zmielony pieprz, cynamon do smaku
Buraki wyszorować i upiec lub ugotować do miękkości (u mnie ok 45 minut, ale moje buraki były z tych mniejszych). Ostudzić, obrać ze skórki (najlepiej w rękawiczkach) i specjalną łyżką wydrążyć kulki (hmm... mi się udało wydrążyć po 2 kulki z każdego buraka - resztę pokroiłam mniej więcej w kostkę). 
Włożyć buraki do rondelka, dodać ocet balsamiczny, wiśnie, sok, cukier, goździki i pieprz. Dusić kilka minut na małym ogniu pod przykryciem. Mąkę rozprowadzić z kilku łyżkach zimnej wody i wlać do buraczków. Zagotować mieszając. Doprawić odrobiną soli i cynamonem. Świetnie pasuje do smażonych lub zapiekanych serów (np. camembert, oscypek czy haloumi). Smacznego!


Zobacz także

2 komentarze

  1. Apetyczne zdjęcia :) kocham buraki w każdej postaci, te na pewno smakują wyśmienicie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! Ja też uwielbiam buraczki, szczególnie w połączeniu z sosem balsamicznym.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.