podkręcony coleslaw

6.11.14

Muszę wyznać, że nie jestem fanką polskiej wersji coleslawa, czyli zmielonych na wióry kapusty z marchewką pospołu, zalanych toną majonezu. Niestety nie wiedzieć czemu danie to stało się nieodzownym dodatkiem do burgerów i w ten sposób Luby zawsze może zjeść dwie porcje sałatki, gdy idziemy do burgerowni. Ale, ale... niedawno wpadł mi w oko przepis Asi z Kwestii Smaku na super slawa, czyli coleslawa pozbawionego ciężkiego sosu, za to z kilkoma genialnymi jesiennymi dodatkami. Ta wersja coleslawa jest genialna, słodko-kwaskowa, idealna do mięsa, ale ja serwowałam ją ze smażonym serem i też pasowała doskonale. A żurawina i orzechy to jest to, czego brakowało surówce z białej kapusty!


Surówka z białej kapusty z winogronami, orzechami włoskimi 
i suszoną żurawiną
(na 2-3 osoby)
  • ćwiartka małej kapusty
  • 1 marchewka
  • 1 jabłko
  • mała kiść bezpestkowych winogron (oryginalnie czerwonych, u mnie akurat zielone, bo innych nie było)
  • 1/3 szklanki suszonej żurawiny
  • 1/2 szklanki orzechów włoskich
  • sok z 1/2 cytryny
  • 2 łyżeczki octu ryżowego
  • 1 pełna łyżeczka miodu (w oryginale 2)
  • 2 łyżki oliwy (zastąpiłam olejem orzechowym, fajnie też działa kropla lub dwie oleju sezamowego)
  • sól, pieprz
Posiekać kapustę na paski o wielkości odpowiedniej wg gustu krojącego. Marchewkę i jabłko obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Warzywa wymieszać w dużej misce. Orzechy włoskie posiekać i lekko zrumienić na suchej patelni. Żurawinę zalać wrzątkiem i po 5 minutach odsączyć. Dodać orzechy i żurawinę do warzyw. 
Wymieszać sok z cytryny z octem, miodem i oliwą, dodać do surówki, doprawić świeżo zmielonym pieprzem oraz solą. Wymieszać i podawać.Smacznego!


Zobacz także

2 komentarze

  1. wyborny colesław:) z winogronami jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Antenka, koniecznie musisz spróbować. Ta wersja jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.