duszona kapusta z soczewicą i cieciorką

14.5.14

Dzisiejsza potrawa znów do bardziej zimowej kuchni pasuje, ale co ja poradzę, że akurat teraz wpadła mi w ręce pyszna, domowa kapusta kiszona w ilościach większych. Podjadałam sobie ją jakiś czas "na surowo", ale zainspirowana pyszną kapustą podawaną do kiełbasy w berlińskiej Sauerkraut, postanowiłam poeksperymentować. I muszę powiedzieć, że eksperyment wypadł bardzo zacnie. Nadaje się i na danie jednogarnkowe (można dać jeszcze np boczku do środka, jak kto lubi) i na dodatek do jakiegoś mięsa, np kiełbasy smażonej.
 

Duszona kapusta z soczewicą i cieciorką
(na 4 osoby)
  • 2 szklanki kiszonej kapusty
  • 1 szklanka czerwonej soczewicy
  • 1 średnia cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka ziaren kminku
  • 2-3 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1 puszka cieciorki
  • sól, pieprz, słodka papryka (u mnie wędzona)
  • woda
  • 2-3 łyżki oliwy
Soczewicę przepłukać i zostawić by ociekła. Cebulę i czosnek obrać i posiekać. W dużym rondlu rozgrzać oliwę, a następnie zeszklić czosnek i cebulę. Dodać kapustę i soczewicę. Wymieszać, następnie dodać przecier pomidorowy, kminek oraz wody, tyle by kapusta miała się w czym dusić, a soczewica mogła napęcznieć - ale mniej niż do powierzchni masy, jeśli nie chcecie otrzymać brei (w razie potrzeby wodę uzupełniać). Całość gotować na niewielkim ogniu ok 20 minut, aż soczewica zmięknie. Następnie doprawić, dodać odsączoną cieciorkę i dokładnie wymieszać. Gotować jeszcze ok 5 minut. Podawać posypane pietruszką. Smacznego!
 


Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.