sałatka z grillowaną kukurydzą, pomidorami i cydrowym dressingiem

9.9.14

To niewiarygodne jak szybko minęło lato. Ledwo się człowiek obejrzy, a tu już jesień czai się na progu. Trzeba łapać te ostatnie letnie smaki, jak tylko się da. Pyszne pomidory zamknięte w słoikach już zapełniają moje półki, ale jeszcze mi nie dość, więc jak tylko zobaczyłam ten przepis, wiedziałam że muszę go wypróbować. Jest tu cała kwintesencja smaków późnego lata: soczyste pomidory, słodka kukurydza i orzeźwiający cydr (oczywiście polski, jakżeby inaczej ;)). Sałatka doskonale pasuje do grillowanych mięs, ale też do grillowanych kanapek z niebieskim serem, chutneyem z czerwonej cebuli i rukolą. Poniżej przepis z moimi modyfikacjami.


Sałatka z grillowaną kukurydzą, pomidorami i cydrowym dressingiem
(na 2-4 osoby)
  • 2 kolby kukurydzy
  • 2-3 dojrzałe, ale jędrne pomidory
  • 1 mała czerwona cebula
  • garść liści bazylii
  • sos: 1/3 szklanki cydru, 1 łyżeczka musztardy miodowej z ziarnami gorczycy, 2 łyżki białego octu winnego, 1łyżka miodu, sól, pieprz
Przygotować sos: w garnuszku podgrzać cydr z miodem, aż oba się połączą. Zdjąć z ognia i następnie dodać pozostałe składniki. Dokładnie wymieszać, doprawić do smaku.
Nie miałam pod ręką grilla z prawdziwego zdarzenia, więc kukurydzę najpierw podgotowałam, a następnie zgrillowałam w opiekaczu. Możecie oczywiście upiec kukurydzę na grillu. Po zgrillowaniu należy kolby okroić nad miską lub głębokim talerzem z ziaren.
W misce wymieszać pomidory pokrojone w kostkę, cebulę posiekaną w piórka i ziarna kukurydzy. Całość polać sosem i posypać porwaną bazylią. Wymieszać. Smacznego!

 




Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.