ciasto czekoladowo-bananowe

9.3.16

Od dłuższego czasu chodziła za mną chęć na zrobienie jakiegoś rodzaju banana bread, a na parapecie dojrzewały właśnie dwa dorodne banany. Jednak zwykłe przepisy jakoś nie do końca do mnie przemawiały, co innego taki z dużą ilością czekolady...  Znalazłam go na stronie White Plate i z miejsca się zakochałam. Jest dokładnie taki, jaki powinien być: wilgotny, bardzo intensywny w smaku, rozpływający się w ustach. Idealny na poprawę humoru w wilgotny i zimny marcowy poranek


Ciasto czekoladowo-bananowe
Rich Chocolate Banana Bread
(1 keksówkę 28 cm)
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 150 g miękkiego masła
  • 170 g cukru muscovado (podobnie jak Liska, zastąpiłam cukrem trzcinowym)
  • 3 jajka
  • 175 g mąki pszennej
  • 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 25 g kakao
  • szczypta soli
  • 2 duże, dojrzałe banany, rozgniecione
Piekarnik nagrzać do180 st. C. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i dostawić do przestygnięcia. Masło utrzeć z cukrem na jasną, gładką masę. Następnie dodawać po jednym jajku, dokładnie ubijając. Przesiać mąkę, proszek, sól oraz kakao do masy, wymieszać łyżką lub szpatułką. Dodać rozgniecione banany i czekoladę. Wymieszać.
Przełożyć ciasto do wysmarowanej masłem keksówki i piec ok 50-60 minut. Kiedy drewniany patyczek wbity w ciasto jest suchy, to znaczy, że ciasto jest upieczone. Przechowywać zawinięte w folię lub w pojemniku. Smacznego!


Zobacz także

2 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.