kotleciki z cieciorki z sosem tahini

30.1.14

Dopadła mnie zimowa niemoc. Obecnie królują u nas kasze, ziemniaki, mięsa przeróżne i kluski. W wersji najprostszej, sto razy przetrenowanej (co nie znaczy, że niesmacznej). Najchętniej zawinęłabym się w koc i przespała cały ten zimowy okres - nie mam siły wymyślać potraw, robić sesji zdjęciowych i pisać. Ale mam dla Was coś - jeszcze w klimatach greckich - sprzed wielkich mrozów. Potrawa sycąca i jak najbardziej nadająca się na zimniejsze dni. 


Kotleciki z cieciorki z sosem tahini
(na 6 osób jako przystawka lub 2 osoby jako obiad; u mnie wyszło 14 sztuk)
  • 1 puszka cieciorki
  • 1 szalotka
  • 1 jajko
  • 50g sera kasseri (ja użyłam sera graviera, żeby pozostać w serowych kloimatach)
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki suszonego oregano
  • 1/2 szklanki bułki tartej
  • 2 łyżki oliwy+ dodatkowa do smażenia
  • sól, pieprz
  • sos tahini: 2 łyżki tahini, 2 łyżki ciepłej wody, 1 łyżka oliwy, 1 łyżka soku z cytryby, 1 żabek czosnku, sól
W blenderze zmiksować cieciorkę, posiekaną cebulę, starty ser, oregano, czosnek i oliwę do uzyskania gładkiej masy.  Przenieść masę do miski i wymieszać z tartą bułką. Doprawić do smaku, odstawić na 10 minut.
Przygotować sos: wszystkie składniki dokładnie wymieszać w misce, doprawić do smaku.
Zwilżonymi dłońmi formować kotleciki (brać na oko ok. 1 czubatą łyżkę stołową). Rozgrzać oliwę na patelni i smażyć kotleciki partiami aż do zbrązowienia z obu stron (3-4 minuty). Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowych ręcznikach. Podawać ciepłe z sosem tahini (ewentualnie można zastąpić sosem czosnkowym). Smacznego!




Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.