wielkanocne babeczki z niespodzianką

18.4.14

Nie wiem, jak jest u Was, ale w moim domu rodzinnym na Wielkanoc przychodził Zajączek i chował w różne zakamarki czekoladowe jajka i inne łakocie. Niestety z wiekiem się jakoś mniej człowiekowi chce uganiać za zajączkiem, a czekoladowych jajek może poszukać co najwyżej na własnym talerzu. No i proszę bardzo, wypatrzyłam przez stronę Jamiego Oliviera na G+ przepis dzięki, któremu można ukryć czekoladowe jajka w czekoladowych babeczkach. Obłęd! Musiałam go natychmiast wypróbować :). Moje babeczki może nie tak piękne, jak Jemmy, ale smakują rewelacyjnie, a jajka - choć opadły na dno, zachowały kształt i nadzienie. Poniżej moja wersja przepisu.


Wielkanocne babeczki z jajkiem-niespodzianką
(wg Jemmy powinno ich wyjść 24, u mnie wyszło 17)
  • 6 jajek czekoladowych (lub odpowiednia ilość mlecznej czekolady)
  • 280g mąki pszennej
  • 65g kakao
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka sody (+opcjonalnie 1 łyżeczka proszku do pieczenia, wtedy wyrosną bardziej jak muffinki)
  •  200g cukru pudru (w org. przepisie było aż 380g)
  • 1 szklanka mocnej kawy rozpuszczalnej (z 2 łyżeczek)
  • 200 ml oleju
  • 1 szklanka maślanki
  • 3 jajka
  • 17-24 małe czekoladowe jajka z nadzieniem
Małe jajka należy włożyć do zamrażalki (dzięki czemu nie rozpłyną się w masie w trakcie pieczenia). Piekarnik nagrzać do 150 st. C.
Duże, puste czekoladowe jajka posiekać na kawałki i wsypać do miski. Do tej samej miski przesiać mąkę, kakao, sól, sodę, w. proszek do pieczenia, oraz cukier i wymieszać.
W drugiej misce wymieszać trzepaczką olej, przestudzoną kawę, maślankę i jaja. Dodać suche składniki do mokrych i wymieszać łyżką do połączenia  w jako tako jednolitą masę. 
Przygotować formę/y do muffinków z papilotkami. Wypełnić papilotki do 2/3 masą. Następnie w środek każdego ciastka wcisnąć małe czekoladowe jajko (oczywiście bez papierka!). Rozlać resztę masy na wierzch. Wsadzić do piekarnika i piec ok 25 minut. Wystudzić na kratce i ozdobić, jak Wam fantazja podpowie (mnie już pod koniec leń ogarnął, więc moje babeczki doczekały się tylko zielonych kleksów z lukru). Smacznego!


Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.