rewelacyjna pasta z makreli

16.3.13

Jakiś czas temu byliśmy na urodzinach koleżanki I., gdzie różne smakowite rzeczy piętrzyły się w ilościach nie do przejedzenia. Ale jedna rzecz zawojowała nasze serca: aksamitna, lekka pasta makrelowa z ogórkiem kiszonym i czerwonym kawiorem. Coś rewelacyjnego! Zatem, jak tylko wyjadłam resztki pasty z wielkiej michy, udałam się po przepis do sprawczyni tego zamieszania, czyli koleżanki G. Okazało się, że cały myk polega na zmiksowaniu wędzonej ryby z odrobiną majonezu (ja zawsze rozgniatałam makrelę z twarogiem i drobno siekaną cebulką, co jest również pysznym wariantem, ale dość zapychającym). Opierając się na wskazówkach, które mogły się nieco zniekształcić, jako że krakersy z makrelą zapijałam dobrymi procentami, stworzyłam swój wariant pasty. Gorąco polecam!


Pasta z makreli z kawiorem
  • 1 dobra, wędzona makrela
  • 2-3 łyżki majonezu
  • 2-3 dobre, kwaśne a nie tylko słone, najlepiej domowe ogórki kiszone
  • pieprz czarny, pieprz cayenne
  • szczypiorek, posiekany
  • mały słoiczek drobnego, czerwonego kawioru (opcjonalne, jeśli chcemy zrobić wersję bardziej wykwintną)
Makrelę obrać ze skóry i pozbawić ości, rozdrobnić, a następnie wrzucić do blendera. Zmiksować z majonezem - jeżeli wydaje się, że pasta jest zbyt gęsta - dodać więcej majonezu. 
Ogórki kiszone drobno pokroić. Dodać do masy, doprawić przyprawami i dokładnie wymieszać. Dodać łyżkę, dwie kawioru i znów delikatnie wymieszać. Posypać posiekanym szczypiorkiem. Odstawić do lodówki na godzinkę. Smacznego!




Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.