sałatka z rzepy i wędzonego łososia

30.10.13

Dziś znowu będzie na różowo, za co odpowiada w dużej mierze rzepa. Niby takie niepozorne warzywo, a można z niego całkiem fajne rzeczy wyczarować. Prawdę powiedziawszy nie wiem skąd inspiracja dla tej sałatki przyszła - na pewno wcześniej niczego takiego nie jadłam, może gdzieś coś przeczytałam. Grunt, że połączenie cienkich płatków rzepy z łososiem i kaparami, okazał się strzałem w dziesiątkę. Danie zagościło na naszym stole już dwukrotnie i na pewno wejdzie do stałego repertuaru sałatkowego.


Sałatka z rzepy i wędzonego łososia z kaparami
(dla 2-4 osób)
  • 1 średniej wielkości rzepa o różowym wnętrzu
  • 100-150g wędzonego łososia dobrej jakości (mój był od Pana Sandacza, pyszności)
  • 3-4 łyżeczki kaparów z zalewy
  • sos: 3-4 łyżki oliwy, 1.5 łyżki octu (ja użyłam słodowego), odrobina soli, 1 łyżka miodu
  • świeżo zmielony pieprz
  • porwane liście natki pietruszki
Rzepę obrać, umyć, osuszyć i obieraczką lub ostrym nożem pokroić w cienkie plasterki. Łososia pokroić na kawałki. Kapary odsączyć. W słoiczku zamieszać składniki sosu. Płatki rzepy umieścić w misce i skropić 1-2 łyżkami sosu - dokładnie wymieszać (spowoduje to, że rzepa straci swoją ostrość). Następnie rozłożyć rzepę na talerzu lub w płaskim naczyniu. Na wierzch położyć łososia i kapary. Chwilę przed podaniem polać sosem, posypać pietruszką oraz doprawić świeżo zmielonym pieprzem. Podawać z bagietką. Smacznego!




Zobacz także

0 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.