placki owsiane

23.2.18

Niedawno były placki bananowo-owsiane, a dziś podaję przepis na puszyste (wręcz mięsiste), sycące placki owsiane. Jakoś zimą mnie ciągnie do takich ciepłych, węglowodanowych śniadań, co zrobić. Na co dzień wsuwam owsianki, no ale weekend ma swoje wymagania... Przepis ściągnęłam z Kukbuka, ale mocno zmodyfikowałam, poniżej moja wersja.


Placki owsiane
(na 3-4 porcje)
  • 200 g mąki pszennej i 100g żytniej razowej (300g pszennej w oryginale)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru (u mnie brązowy)
  • 90g płatków owsianych
  • 2 jajka
  • 1 szklanka kefiru, 
  • 1.5 szklanki mleka (w oryginale zamiast kefiru i mleka - 2.5 szklanki maślanki)
  • olej do smażenia
  • ulubiona konfitura lub sos marakujowy do podania
W misce wymieszać mąki, proszek do pieczenia, cukier, płatki owsiane. W drugiej roztrzepać jajka z kefirem, dodać mleko i wymieszać. Wlewać powoli składniki mokre do suchych, cały czas mieszając. Przykryć i odstawić do lodówki na pół godziny.
Na nieprzywierającej patelni podgrzać odrobinę oleju i smażyć placki partiami z obydwu stron, na złoto. Podawać ciepłe z ulubioną konfiturą, miodem lub sosem marakujowym (na zdjęciach). Smacznego!
 

Zobacz także

5 komentarze

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.