hummus idealny

4.11.15

A przynajmniej autorka oryginalnego przepisu - Marta z Jadłonomii - tak twierdzi. Mój zapewne nie był już taki idealny, ale i tak był pyszny. Dodałam mniej tahini oraz mniej wody, więc konsystencja mojego hummusu była bardziej zwarta. Nie żałowałam też czosnku oraz do części dodałam kuminu, a do części paprykę - może to mało zgodne z pierwowzorem, ale lubię moje pasty dobrze doprawione. Hummus w wersji oryginalnej jest prosty do zrobienia, ale trzeba mu poświęcić nieco czasu, więc zaplanujcie jego przygotowanie z wyprzedzeniem. Naprawdę warto :).


Hummus
  • 1 szklanka suchej ciecierzycy
  • 2 łyżeczki sody
  • 3/4 szklanki (1 w oryginale) jasnej pasty tahini
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 3 ząbki drobno posiekanego czosnku
  • sól
  • 1/3 szklanki zimnej wody (lub mniej jeśli wolicie bardziej zwartą konsystencję)
  • do przybrania: posiekane liście pietruszki, kumin, papryka, zatar (doskonała przyprawa, niestety nie miałam)
Dzień wcześniej ciecierzycę zalać zimną wodą z łyżeczką sody. Wody powinno być dwa razy więcej niż ciecierzycy. Zostawić na noc.
Następnego dnia ciecierzycę odcedzić, opłukać, wsypać do garnka i zalać dużą ilością zimnej wody. Dodać łyżeczkę sody i gotować przez ok 40 minut (u mnie krócej, ok 30 minut) ub do czasu, kiedy pojedyncze ziarenko cieciorki z łatwością będzie dało się rozgnieść w palcach (osiągną maślaną konsystencję). Twardawa ciecierzyca = nieudany hummus, więc lepiej gotować dłużej niż krócej.
Odcedzić ciecierzycę i wsypać do miski. Dodać sok z cytryny, czosnek, pastę tahini i zmiksować wszystko na gładką pastę. Następnie powoli dodawać lodowatą wodę, cały czas miksując, do uzyskania pożądanej, jednolitej konsystencji. Gotowy hummus posypać ulubionymi przyprawami. Można przechowywać w lodówce do 5 dni. Smacznego!



Zobacz także

2 komentarze

  1. ciekawy przepis, ale zaciekawiła mnie ta soda podczas moczenia, w jakim celu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Sodę do moczenia i do gotowania dodaje się po to, żeby ciecierzyca odpowiednio zmiękła, zrobiła się delikatna i kremowa. Bez niej w środku pozostanie sucha i ciężko będzie zrobić dobry, gładki hummus.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.