pasta z bobu i ziół

12.7.16

Szybko, póki jest jeszcze bób, zróbcie sobie pyszną i prostą pastę, doskonałą do letnich kanapek - na piknik lub pracowy lunch. Jedyne ostrzeżenie - jeśli chcecie mieć naprawdę idealnie zmiksowaną masę, musicie mieć dobry blender. Ja już na jednej takiej paście swój sprzęt częściowo popsułam. Prawda jest taka, że bób jest dość mączysty i łatwo zapycha na amen ostrze. Czujcie się ostrzeżeni. Moja pasta nie jest idealnie gładka, ale zupełnie mi to nie przeszkadza...


Pasta z bobu i ziół
  • ok 800 g ugotowanego bobu
  • 2 ząbki czosnku
  • 5 listków mięty
  • 4-5 gałązek tymianku
  • sól, pieprz
  • ok 150 ml oliwy
Do dzbanka blendera lub miski wsypać ugotowany, obrany bób, obrane i pokrojone na kawałki ząbki czosnku, podarte listki mięty i listki tymianku (bez gałązek). Całość podlewać obficie oliwą i miksować do uzyskania pożądanej konsystencji. Doprawić solą i pieprzem. Podawać ze świeżym pieczywem i letnią sałatką z pomidorków koktajlowych (przepis następnym razem). Smacznego!


Zobacz także

2 komentarze

  1. Uwielbiam takie pasty! Z bobu jeszcze nie robiłam :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.