zupa z gruszki i pietruszki

4.2.15

Festiwal zimowych zup trwa i mam kolejny korzeń na tapecie. Były już buraki w towarzystwie mleka kokosowego oraz marchewki z masłem orzechowym. Dziś czas na niepozorną pietruszkę i słodką gruszkę. Zupa jest banalnie posta, niczym dziecięca rymowanka, ale sycąca (szczególnie jak dodać do niej solidną porcję sera) i bardzo smakowita. Bazowałam w dużej mierze na przepisie z Kwestii Smaku, poniżej moja wersja.


Zupa krem z gruszki i pietruszki
(na 4 osoby)
  •  ok 500-600g korzenia pietruszki
  • 2 łyżki masła
  • 1 dojrzała gruszka
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 1 l bulionu warzywnego
  • 1 szklanka mleka
  • sól, pieprz, szczypta pieprzu cayenne
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • do podania: dowolny pikantny ser (parmezan, dziugas, cheddar tarty lub krojony w cienkie płatki), prażone migdały w płatkach, kolendra, czerwony pieprz lub płatki chili
Pietruszkę umyć, obrać, pokroić w kostkę. W garnku rozpuścić masło i smażyć pietruszkę kilka minut na średnim ogniu, od czasu do czasu mieszając. Gruszkę obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę. Dodać wraz z cynamonem do pietruszki, wymieszać i chwilę smażyć.
Całość zalać bulionem, zagotować, a następnie gotować na małym ogniu pod przykryciem ok 15-20 minut, aż warzywa zmiękną. Dodać mleko i zagotować. Doprawić solą, pieprzem i pieprzem cayenne. Zmiksować na gładki krem. Dodać sok z cytryny i ewentualnie doprawić, jeżeli zupa tego wymaga. Podawać gorącą z tartym serem i prażonymi płatkami migdałowymi, opcjonalnie  kolendrą. Smacznego!


 

Zobacz także

4 komentarze

  1. Zrobiłam ostatnio taką zupę, ale jak dla mnie była dużo za słodka, ratowałam ją czosnkiem i imbirem, wyszło bardzo ciekawe , nieco egzotyczne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna propozycja, niby prota a nietypowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mnie zaciekawiła twoja zupka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bon appetit - to chyba mocno zależy od wielkości i słodyczy gruszki. Robiłam tę zupę już dwa razy i raz wyszła bardziej słodka, raz mniej.
    Magdalena, to właśnie mnie w niej ujęło.
    Antenka, cieszę się :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Flickr

Created with flickr badge.